נולדה בשנת 1935 מתגוררת בישוב 'איתן'. התאלמנה מבעלה אליהו ז"ל, לפני כארבע שנים.

עלתה לארץ בשנת 1955 יחד עם בעלה, שני ילדיהם ובני משפחתו של בעלה. לבני הזוג נולדו עשרה ילדים, ילדה אחת נפטרה.

כשהגיעו לארץ הועברו למגורים במושב תירוש, אולם יקוט החליטה כי היא לא מעוניינת להתגורר במושב וביקשה לעבור לגור בטבריה, היא עיר הצדיקים. כארבעה חודשים לאחר-מכן, הציע אליהו כי יעבור להתגורר במושב 'איתן' והיא הסכימה.

משך  28 שנים שימשה כבלנית במקווה המושב והייתה מייעצת ומדריכה נשים וכלות לפני חופתן. בהמשך, התמנה בעלה אליהו לרב היישוב ויחד ניהלו את ענייני הדת במקום.

על אף הקשיים הרבים ביישוב החדש, המשיכה טיטה במלאכת הקודש תוך תחושת שליחות ועשיית מצווה. מהר מאוד החלה לשמש כמתווכת בין בני זוג במושב ועשיית שלום בית.

במקביל, גידלה את ילדיה ודאגה לכך שירכשו השכלה. טיטה ידועה במושב בגישתה האופטימית לחיים, בהסתפקות במועט ובאהבת האל. בכל העבודות אותן בחרה לבצע, היו תמיד סממנים מובהקים של עשיית מצווה. כך היה גם כאשר בחרה לעבוד במפעל למצות שמורות, וכך גם עד עצם היום הזה, כאשר בשעות הפנאי היא מכינה ציציות.

אחד ממאפייניה העיקריים של יקוט הוא צניעותה הרבה והעובדה שהיא תמיד שמחה בחלקה. בצעירותה, גידלה את ילדיה הקטנים במקביל לעשייה הציבורית, וחינכה את ילדיה לערכים ולמעשים טובים. היא דאגה להנחיל בהם את הדאגה לעתיד הערכת ההישגים וההשכלה הגבוהה, ודאגה שילמדו וישכילו.

בימים אלו, טיטה עדיין מקדישה מעצמה למען הזולת ומתנדבת בגן ילדים מידי יום במשך שעתיים. שם היא משחקת עם הילדים, מטפלת בהם ומנחילה בהם אהבת האל ואדם. הילדים קוראים לה סבתא טיטה.

בשעות הפנאי היא טווה חוטים לציציות. "הכל בשביל המצווה" היא אומרת, "כל מה שעשיתי בחיי תמיד חשבתי על לא רק מה שזה עושה לי, אלא גם האם יש בזה מצווה אמיתית ואיך אפשר לעזור ולסייע לאחרים, אפילו במעט, במילה טובה או במעשה"

"כך היה גם כשהמליצו עליי להיות בלנית, לא כל אחת יכולה להיות בלנית, צריך להקפיד על ההלכה לראות ולבדוק. זו אחריות כבדה מאוד. עשיתי את זה בשביל הבריאות ובשביל המצווה.

טיטה, מה חשוב לך לומר לדור הבא?

"יש לי נכדים וחשוב לי להגיד להם שיאמינו בעצמם, שלא יזלזלו בעצמם. אחד הדברים החשובים בחיים הוא ללמוד ולהתפתח, וכל אחד יכול לעשות את זה בדרכו. הדרך של כל אחד היא שונה, אבל כולנו יחד צריכים לעזור לאחר, להיות מגובשים ולהפוך לחברה טובה שדואגת לקהילה שלה".

טיטה והמשפחה